FC Herne promoveert na strafschoppenthriller naar 2e provinciale

FC Herne heeft promotie naar tweede provinciale afgedwongen na een zenuwslopende barragematch op het veld van FC Greunsjotters Vossem. Na 120 minuten stond het 1-1, waarna Herne zich in de strafschoppenreeks met 6-7 de sterkste toonde.

De thuisploeg kwam na 51 minuten op voorsprong via E. Parente. Lange tijd leek FC Greunsjotters Vossem die voorsprong vast te houden, maar Herne gaf zich niet gewonnen. In de 85e minuut bracht L. Derycke de bezoekers opnieuw langszij: 1-1.

Ook in de verlengingen bleef de spanning groot, maar gescoord werd er niet meer. Strafschoppen moesten dus beslissen over de promotie. Daarin hield Herne het hoofd koel. Nadat beide ploegen meerdere keren trefzeker waren, viel de beslissing uiteindelijk bij de stand 6-6. Oleksandr Zapolovskyi trapte de beslissende strafschop binnen en bezorgde FC Herne zo de promotie naar tweede provinciale.

Voor Herne werd het zo een avond om niet snel te vergeten: van een late gelijkmaker tot een beslissende penaltyreeks, met als eindresultaat een felbevochten en verdiende promotie.

Op zondag 17 mei om 15 uur volgt nog de wedstrijd voor de eerste plaats in de eindronde tegen VK Liedekerke.